Hoera, een nieuwe opdrachtgever en een eerste interview. Leuk!
Net voor mijn zomervakantie ga ik aan de slag voor Xelvin Installatietechniek, waar ze graag online meer willen laten zien van de mooie dingen die ze doen. Superenthousiaste mannen die met veel energie bezig zijn om een mooi bedrijf op te starten. Ze hebben mijn werk bij Finanxe de afgelopen jaren gezien en hadden me al eerder gevraagd, maar nu ik als zelfstandige gestart ben is het zo ver.
Voor mijn eerste artikel bel ik met Wim, een techneut die meerdere keren door XIT bemiddeld is. Het is een leuk gesprek want Wim is enthousiast en zit helemaal op zijn plek in zijn huidige baan. Het wordt daarmee een oprecht positief verhaal en ik plaats het een paar dagen voordat ik op vakantie naar Frankrijk vertrek op de website van Xelvin Installatietechniek.
En dan, 2 dagen later krijg ik een appje van Jeroen:
“Ons LinkedIn bericht levert nu al de eerste reactie op!!!”, met daarbij een screenshot van zijn mailbox. Daarop zie ik dat ze gemaild zijn door een klant en dat die persoon:
a. Het artikel gelezen heeft (dat is al mooi)
b. Momenteel diverse vacatures heeft open staan en
c. Graag in gesprek wil om te kijken of XIT iets voor ze kan betekenen.
Bij navragen blijkt dat ze het een leuk positief stuk vonden en naar aanleiding daarvan contact op hebben genomen.
Serieus, dat geloof je toch niet? Marketingcommunicatie is over het algemeen lange tijd investeren. Het werkt echt (je bekendheid groeit en je kunt het beeld dat mensen van jouw organisatie hebben beïnvloeden) maar het is best lastig om concrete resultaten zichtbaar en meetbaar te maken. Je hebt niet zomaar nieuwe klanten of honderden nieuwe volgers erbij.
Maar dan nu zo’n concreet superleuk resultaat naar aanleiding van 1 eerste stuk?! Ik dacht even dat ze het verzonnen om aardig te zijn voor mij, maar dat was niet zo. Fijn bericht zo vlak voor mijn vakantie.
Dus, hierbij is het bewezen: zo snel kan investeren in (online) verhalen concreet resultaat opleveren. Onthoud dat! Vooral organisaties die ik benader als ik in de toekomst op zoek ben naar nieuwe klanten:)
Marijke, ik ben ontzettend trots op je!